چرا فر برقی روشن نمی‌شود؟

 

چون اجاق برقی روشن نمی شود

 

برای عیب یابی هر دستگاه ابتدا باید مسئله را عیب یابی کنید. سپس شروع به تعمیر آن کنید. برای اینکه بفهمید چرا فر الکتریکی روشن نمی شود، ابتدا قبل از انجام هر کاری دو پلاگین را بررسی کنید و مطمئن شوید که فر الکتریکی به خروجی متصل شده است. اگر پلاگین وصل شده است، بهتر است سیستم را با متر فاز بررسی کنید تا مطمئن شوید که دست نخورده است. اگر مشکل در خروجی نیست، باید اجزای داخلی دستگاه را بررسی کنید.

برای رفع مشکل روشن نشدن فر الکتریکی قبل از انجام هر کاری، ایمنی را رعایت کنید.

شکست مدار الکتریکی

 

یکی از دلایل روشن نشدن اجاق الکتریکی، شکست مدار الکتریکی است، در این حالت انتقال الکتریسیته به مقاومت ها قطع می شود و اجازه روشن شدن آن ها را نمی دهد.

وضوح مشکلات شکست مدار الکتریکی:

 

در مرحله اول، قبل از انجام هر کاری، امنیت را رعایت کرده و دستگاه را قطع کنید.

    سپس بدنه دستگاه را بررسی کنید و مطمئن شوید که مدار کوتاه نیست.

    در این مرحله سیستم را باز کنید و سیم کشی مدار الکتریکی را باز کنید. سیم کشی را می توان به دلیل گرمایش محیط آسیب دیده, شما نیاز به جایگزین سیم کشی برای رفع مشکل.

 

مشکلات مشترک با یک فر چه هستند؟

 

فر الکتریکی به دلیل مدار کوتاه روشن نمی شود

 

در برخی موارد علت روشن نشدن اجاق الکتریکی ممکن است اتصال کوتاه دستگاه باشد. بدنه برق دارد یا دستگاه روشن نمی شود.هنگامی که متوجه می شوید که دستگاه شما در حال مدار کوتاه است، بهتر است در اسرع وقت آن را تعمیر کنید. چون خیلی خطرناکه .

وضوح مشکلات اتصال اتصال کوتاه شدن اجاق الکتریکی:

 

ابتدا دستگاه را جدا کنید.

    سپس پنل دستگاه را باز کرده و سیم کشی آن را بررسی کنید.

    سپس سیم های بدون رو به رو را جایگزین کنید.

 

خوب است بدانید که تعمیر اجاق های مایکروویو و اجاق های الکتریکی یک کار تخصصی در این موارد است و هر گونه نظارت می تواند باعث برق گرفتگی شما شود. اگر دانش لازم را داری بهتر است این شغل را به کارگران و متخصصان ماهر بذاری.

 

شکست ترموسات

 

ترمواستات یک میکرو سویچ بر روی کنترل پنل دستگاه است که مسئول خاموش کردن و اتصال قدرت اعمال شده به عنصر است.اگر ترماستات بشکند، این کار باعث می شود که دستگاه بیش از حد گرم شود یا اجازه ندهد عناصر فر بیش از حد گرم شوند.

لیست محصولات سایت بکولند   https://bekoland.ir/

 

قهوه جوش تک لیوان مدل BKK3008 بکو - قیمت قهوه جوش بکو 3008 - بکو لند

قهوه جوش دو لیوان مدل BKK2113M بکو - قیمت قهوه جوش بکو 2113 - بکو لند

قهوه ساز بکو - مشخصات خرید قیمت قهوه ساز بکو - وب سایت رسمی بکو

لباسشویی بکو - مشخصات خرید قیمت انلاین بکو - وب سایت رسمی بکو

لباسشویی بکو 8 کیلو 1400 دور سیلور WTV8736XS - وب سایت رسمی بکو

لباسشویی بکو ? کیلو ???? دور مدل WEX740430S - وب سایت رسمی بکو

ماشین ظرفشویی 14 نفره بکو مدل 28424 x - قیمت beko 28424 - بکو لند

ماشین ظرفشویی 15 نفره بکو مدل 28424w-قیمت ظرفشویی بکو-بکولند

منبع :

 

https://unsplash.com/@dionsweet4

https://www.quora.com/profile/Dani-Sama-25

https://www.sbnation.com/users/DionSweet4

https://lionofviennasuite.sbnation.com/users/DionSweet4

https://www.reverbnation.com/female517?profile_view_source=header_icon_nav

https://coub.com/dionsweet4

https://3dwarehouse.sketchup.com/user/89f3198b-3bdc-4e21-90a7-c2736f6f3ea4/Dani-S

https://www.spreaker.com/user/15644884

https://seekingalpha.com/user/55301047/comments

 

 

 

 خبرگزاری آریا- با شیوع موج جدید بیماری کرونا بیشتر کاربران فعالیت های خود را در خانه و به صورت دورکاری انجام می‌دهند به همین دلیل استفاده افراد از اینترنت و کالاهای دیجیتالی مانند کامپیوتر و لپ تاپ افزایش یافته است به طوری که اکنون درون منزل یا دفتر کار هر فردی حتما چند مورد از دیوایس های هوشمند دیده می‌شود.

 

اما به وجود آمدن مشکلات کامپیوتری و سیستمی در دستگاه‌های هوشمند امروزی امری اجتناب ناپذیر بوده و با وجود شرایط کرونا رفتن به بیرون از منزل برای رفع مشکلات کامپیوتری و تلفن همراه به شدت خطرناک است. اما چگونه می‌توانیم بدون مراجعه به مراکز خدمات کامپیوتری متفرقه مشکل دستگاه خود را رفع کنیم؟

s3_g0hd.jpg

در چنین مواقعی بهترین راه حل مشکل از طریق تماس تلفنی است. با ما همراه باشید تا بیشتر با خدمات رایانه کمک آشنا شویم.

خدمات کامپیوتری غیر حضوری

یک ساعت را در نظر بگیرید تا زمانی می‌تواند به درستی فعالیت خود را انجام دهد که تمام چرخ دهنده های آن به درستی کار خود را انجام دهند. قطعات دیجیتالی هم از این قانون پیروی می‌کنند و اگر بخشی دچار اختلال شود کل فرایند دستگاه دچار مشکل شده و کامپیوتر یا لپ تاپ شما نیاز به تعمیرات سخت افزاری یا نرم افزاری دارد.

بنابراین وجود یک مرکز پشتیبانی و خدمات کامپیوتری تلفنی که به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به کاربران در هر نقطه از کشور باشد امری کاملا مهم تلقی می‌شود که می‌تواند به صورت حضوری و غیر حضوری به راه حل مشکلات کامپیوتری و تلفن همراه کاربران بپردازد.

 

رفع مشکلات کامپیوتر با تلفن

همانطور که در ابتدا به آن پرداختیم، وظیفه مرکز رایانه کمک، پشتیبانی کامپیوتری تمامی کاربران است که دیوایس آنها به هر دلیلی دچار مشکل شده و به اورژانس کامپیوتری نیاز دارند.

رایانه کمک با دارا بودن کارشناسان متخصص در زمینه های مختلف به سرعت دستگاه شما را بررسی کرده و پس از عیب یابی به رفع ایراد سیستم شما می‌پردازند. این مجموعه برای هر نوع دیوایسی، متخصص مخصوص به خود را دارند و امکان عیب‌یابی و رفع مشکل (کامپیوتر، تلفن همراه، مک، شبکه، پرینتر و...) در کمترین زمان ممکن را دارد.

اکنون تصمیم با شماست، می‌توانید با این شرایط که همه‌گیری بیماری به شدت افزایش یافته است به بیرون رفته و پس از اتلاف انرژی و زمان بسیار، سیستم خود را برای رفع ارور های کامپیوتری به خدمات رایانه ای متفرقه و رایگان بسپارید و یا از خدمات حل مشکل کامپیوتر از راه دور رایانه کمک بهره مند شوید. برای رفع مشکل و ارتباط با رایانه کمک با شماره 9099071540 از طریق تلفن ثابت و با شماره  0217129 از طریق تلفن همراه با کارشناسان حل مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری در ارتباط باشید.

راه حل مشکلات کامپیوتری در منزل

یکی دیگر از خدماتی که توسط شرکت رایانه کمک به کاربران ارائه می‌شود، بررسی و رفع مشکل کامپیوتر در محل است. اگر کاربران عزیز ما به هر دلیلی نتوانند از طریق تلفن با ما در ارتباط باشند، این امکان وجود دارد که با ثبت سرویس، کارشناسان فنی به محل آنها اعزام شوند.

زیرا برخی مواقع ممکن است مشکل کاربران نیاز به بررسی دقیق کامپیوتری داشته باشنید، در چنین مواقعی کارشناسان ما پیشنهاد می‌کنند که کاربران از طریق سایت اصلی رایانه کمک به ثبت سرویس حضوری برای عیب‌یابی و تعمیر کامپیوتر در محل اقدام کنند. مزیت این سرویس این است که کاربران نیازی به خارج کردن دیوایس خود ندارند زیرا پس از پر کردن فرم درخواست تعمیرکار کامپیوتر، کارشناسان ما با آنها تماس گرفته و پس از هماهنگی های لازم، به محل آنها اعزام می‌شوند تا دستگاه آنها را بررسی و به رفع مشکل کامپیوتر در محل بپردازند.

 

عیب یابی و تعمیر کامپیوتر در منزل به چه صورت است؟

زمانی که به هر دلیل دیوایش شما نتواند به درستی فرایند عادی خود را طی کند، لازم است علت این موضوع شناسایی و رفع شود. تعمیر کامپیوتر خانگی هم دقیقا بر همین اصل بنا شده است تا زمانی که کاربران به هر دلیل با ایراد کامپیوتر روبرو شده اند بدون هیچ زحمتی کارشناسان ما در محل حاظر شده و به رفع مشکل کیس کامپیوتر با لپ تاپ شما بپردازند.

این نوع خدمت مزیت های مختلفی نسبت به سایر دارد که از اصلی ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1. امنیت اطلاعات

 اولین مزیتی که در سرویس کامپیوتر در محل وجود دارد، امنیت اطلاعات کاربران است. بسیاری از افراد جامعه بر روی کامپیوتر خود اطلاعات خصوصی یا محرمانه نگهداری می‌کنند که علاقه ندارند که افراد متفرقه به آنها برسد. بنابراین با خدمات تخصصی کامپیوتر در محل، تمام مراحل عیب‌یابی و تعمیر قطعات رایانه در مقابل شما انجام می‌شود و می‌توانید نسبت به هر مرحله کاملا واقف باشید.

2. کارشناسان متخصص خدمات کامپیوتر

 مورد بعدی که اهمیت دارد، تسلط کارشناس های است که قرار است دستگاه شما را بررسی کنند، امروزه با توجه به هزینه و افزایش شرکت های ساخت قطعات الکترونیکی، فردی که بتواند با قسمت های سخت افزای کامپیوتر آشنا بوده و در کمترین زمان ممکن مشکل آن را برطرف کنند، بسیار ارزشمند است. از این جهت کارشناسان فنی رایانه کمک به سرعت دیوایس شما را بررسی کرده و پس از آن اقدام به تعمیر دستگاه می‌کنند.

3. هزینه تعمیرات کامپیوتر

و در آخر بهتر است به هزینه اشاره کنیم. بیشتر کاربران بودجه مشخصی را برای تعمیرات و ارتقا کامپیوتر یا لپ تاپ خود کنار می‌گذارند اما باید گفت که هیچ هزینه ثابتی در این زمینه وجود ندارد و بسته به شرایط افراد سنجیده و به آنها اعلام می‌شود، اما نیازی نیست نگران هزینه های اضافی باشید زیرا کارشناسان ما در زمان بررسی دستگاه تمام قسمت های دیوایس شما را بررسی کرده و هزینه منصفانه برای تعمیر کامپیوتر برای شما مدنظر گرفته می‌شود.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به معرفی خدمات رایانه کمک بپردازیم که با بهره‌گیری از آنها می‌توانید مشکلات کامپیوتری خود را رفع کنید. حل مشکلات سیستم های کامپیوتری و لپ تاپ در محل اقدامی است علاوه بر صرفه جویی در زمان و هزینه کاربران، از جان کاربران در برابر همه‌گیری بیماری محافظت می‌کند.

منبع : www.aryanews.com

استارلینک در اوکراین فعال شد

در طی حمله روسیه به اوکراین، اینترنت این کشور نیز دچار اختلال شده و کاربران در این کشور نمی‌توانند به راحتی به فضای آنلاین دسترسی پیدا کنند.

همین امر سبب شد وزیر تحول دیجیتال اوکراین نیز از ایلان ماسک بخواهد که اینترنت ماهواره‌ای استار لینک را در این کشور فعال کند. همچنین ایلان ماسک به چنین درخواستی جواب مثبت داده و اینترنت استارلینک در این کشور فعال شده است.

وزیر تحول دیجیتال اوکراین نیز در طی چند ساعت اخیر در صفحه توییتری خود چنین درخواستی را از ماسک کرده بود:

در حالی که تلاش می‌کنی در مریخ کلونی بسازی، روسیه در تلاش برای اشغال اوکراین است. در حالی که موشک‌های شما با موفقیت از فضا فرود می‌آیند، راکت‌های روسی به غیرنظامیان حمله می‌کنند. از شما می‌خواهیم ایستگاه‌های استار لینک را برای اوکراین فراهم کنید

فعالسازی اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در اوکراین

s3_ebzj.jpg

ایلان ماسک در پاسخ به توییت میخائیلو فدوروف، وزیر تحول دیجیتال اوکراین از فعالسازی استارلینک در این کشور خبر داده و گفته است ترمینال‌های بیشتری را به اوکراین نیز ارسال می‌کند.

سرویس استارلینک اکنون در اوکراین فعال است. ترمینال‌های بیشتری در راه این کشور قرار دارند.

همانطور که می‌دانید، برای دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به تجهیزات ویژه‌ای یا گیرنده نیاز است. به همین دلیل ایلان ماسک علاوه بر اعلام فعالسازی سرویس اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس در اوکراین، از ارسال این تجهیزات به این کشور خبر داده است.

اینترنت در بخش‌های مختلفی از اوکراین تقریبا از دسترس خارج شده است و استارلینک نیز می‌تواند افراد ساکن در این مناطق را مجدد به دنیای آنلاین متصل کند.

درواقع این فناوری می‌تواند اینترنت را در مناطق دور افتاده در اختیار کاربران قرار دهد؛ هرچند که هزینه بالاتری نسبت به اینترنت عادی دارد.

اکنون باید منتظر ماند و دید این فناوری چه برنامه‌هایی برای اوکراین دارد و ایلان ماسک از چه مسیری و تا چه زمانی می‌خواهد ترمینال‌های اینترنت ماهواره‌ای شرکت اسپیس ایکس را در اختیار کشور جنگ ‌زده اوکراین قرار دهد.

تاریخچه استارلینک

اسپیس ایکس برای نخستین‌بار در سال 2018 دو ماهواره‌ی مخابراتی با نام‌های تَن تَن A و تن تن B را برای آزمایش اینترنت ماهواره‌ای به مدار پایینی زمین نیز فرستاد. پس از انجام آزمایش‌های مختلف، اسپیس ایکس خط تولید ماهواره‌های خود را در ردموند واشینگتن راه اندازی کرد تا اولین محموله‌ی 60 تایی از ماهواره‌های استارلینک را در اواسط سال 2019 با نام v0.9 و یا نسخه‌ی نه دهم را به فضا پرتاب کند. درواقع این دسته‌ی 60 تایی آزمایشی بود و اکنون از رده خارج شده است و به مرور زمان وارد جو زمین می‌شود.

در کل تمام ویژگی‌ها و مشخصات ماهواره‌های استارلینک در وهله‌ی اول برای پایین آوردن قیمت نهایی ماهواره طراحی شده‌اند، نه انقلابی و اولین بودن. در حال حاضرنیز ماهواره‌هایی با فناوری‌های مشابه یا پیشرفته‌تر نسبت به استارلینک در مدار وجود دارند؛ اما هیچ‌ یک از آن‌ها ازلحاظ قیمتی قابل مقایسه با استارلینک نیستند. به عنوان مثال قیمت ماهواره‌های ایریدیوم 5 میلیون دلار به‌ازای هر ماهواره است؛ این درحالی‌ است که قیمت تمام‌شده‌ی ماهواره‌های استارلینک 20 برابر ارزان‌تر و تنها برابر با 250 هزار دلار به ‌ازای هر ماهواره تخمین زده خواهد شد.

برای نخستین‌بار در تاریخ، شرکتی فضایی در حال تولید ماهواره به‌ صورت انبوه در خط تولید کارخانه است. این کار موجب می‌شود هزینه‌ی نهایی ماهواره که تا پیش از این به‌ صورت تکی و در شرایط لابراتواری ساخته می‌شد؛ بسیار کاهش پیدا کند. در حال حاضر اسپیس ایکس ماهیانه 120 ماهواره تولید می‌کند.

مکانیزم جدا شدن ماهواره‌های استارلینک از مرحله‌ی دوم موشک در مدار نیز منحصربه‌فرد است. تا قبل از ماهواره‌ها با استفاده از مکانیزم‌های فنری یا انفجاری پایروتکنیک از مرحله‌ی دوم موشک جدا می‌شدند که پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. اسپیس ایکس اما برای پیاده‌ کردن ماهواره‌ها در مدار ابتدا مرحله‌ی دوم موشک را به‌ دور خود می‌چرخاند و سپس با رهاسازی میله‌ای که ماهواره‌ها را در کنار هم نگه ‌داشته است، هر 60 ماهواره را به‌ صورت یک‌جا در مدار رها می‌کند. ماهواره‌ها سپس به دلیل نیروی مرکزگرای ناشی از چرخش مرحله‌ی دوم، به آرامی از یکدیگر جدا می‌شوند.

برخلاف سایر ماهواره‌ها، ماهواره‌های استارلینک تنها در یک سمت خود پنل خورشیدی دارند؛ اما همین پنل به ‌قدری بزرگ است که مجموع مساحت آن‌ها در هر پرتاب 60 تایی، از مجموع مساحت پنل‌های خورشیدی ایستگاه بین‌المللی فضایی بیشتر است. استفاده از تنها یک پنل یکپارچه در یک سوی ماهواره یکی دیگر از تصمیماتی است که به آسان‌سازی فرایند ساخت، سهولت باز شدن ماهواره در مدار و درنهایت پایین آمدن قیمت تمام‌ شده نیز کمک می‌کند.

استارلینک برای ارسال و دریافت داده هم در ماهواره و هم در دیش سمت کاربر، از آنتن‌های خاصی به‌ نام آنتن آرایه فازی Phased Array Antenna استفاده می‌کند. ویژگی جالب این آنتن‌ها این است که بدون نیاز به چرخیدن فیزیکی، تنها با استفاده از قابلیت برهم‌نهی امواج، می‌توانند سیگنال ارسالی خود در باند فرکانسی Ku و Ka را در جهت‌های مختلف ارسال کنند.

اگر به دنیای ارز دیجیتال، متاورس و NFT علاقه‌مند هستید پیشنهاد می‌کنیم به وبسایت ایران متا مراجعه کنید. در ایران متا ما اخبار روز متاورس و ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار می‌دهیم و از هیچ خبر جدیدی در این حوزه بی‌اطلاع نخواهید ماند.

 

 

 

 

نقش مهم فایروال ها در امنیت شبکه سازمانی و اطلاعات شرکتی شما

 

در این مقاله به نقش مهم فایروال ها در امنیت و همچنین مزایای آن خواهیم پرداخت. با پیشروی بیشتر دنیای تجارت به سمت دیجیتالی شدن، تمرکز سازمان های آینده نگر بر امنیت سیستم های خود در برابر تهدیدات، یک ضرورت به شمار می آید. یکی از روش های رسیدن به این امنیت که از اوایل دهه 1980 به کار گرفته می شود، استفاده از فایروال ها  می‌باشد.

دیهی است به مرور زمان و با پیشرفت حملات، روش هایی که سازمان ها به منظور محافظت از تجارت خود در پیش می گیرند نیز می بایست تغییر کرده و به روز شوند. قابل ذکراست  که Next Generation Firewalls  یا همان NGFW ها که در دنیای دیجیتالی امروز، به عنوان جدیدترین روش به منظور محافظت از بیزینس ارائه شده، قادر است با ادغام برترین بخش های تکنولوژی گذشته با فناوری های روز دنیا، عملکردی بهینه در حوزه امنیت ارائه کند.

بیشتر بخوانید : معرفی فایروال های امنیتی فورتی نت مناسب با شرکت و کسب و کار سازمانی شما

پنج مورد از برترین مزایای فایروال (firewall)

آگاهی و شناخت از  فایروال ، نخستین گام در راستای رشد سالم و ایمن کسب و کار و تجارت شما در عصر دیجیتالی محسوب می شود. حتی اکر بخش کوچکی از تجارت شما بر تکنولوژی و شبکه متکی باشد، باز هم رعایت ، یک امر مهم به حساب می آید. در صورت بروز تهدیدات، بدافزارها (malware) و هکرهایی که سعی بر دسترسی به داده ها و سیستم های شما دارند، این فایروال است که نقش اولین خط دفاعی را ایفا می کند. از این جا می توان به اهمیت فوق العاده آن پی برد.

  •  Monitors Network Traffic (نظارت بر ترافیک شبکه)

نظارت بر ترافیک شبکه یکی از مهم ترین مزایای امنیتی firewallها می باشد. قابل ذکر است داده های ورودی و خروجی از سیستم های سازمان، قادر به ایجاد فرصت هایی برای تهدید و به خطر انداختن عملکرد سازمان هامی باشند. حال فایروال ها با قدرت نظارت و پردازش ترافیک شبکه و با کمک قوانین و فیلترهای از پیش تعیین شده، اقدامات امنیتی را انجام می دهند. در ضمن شما می توانید با کمک یک تیم IT مجرب، سطح محافظت از سیستم های خود بر اساس دیتای ورودی و خروجی از فاایروال را مدیریت نمایید.

 Stops Virus Attacks (متوقف ساختن حملات ویروسی)

هیچ تهدیدی نمی تواند سریع تر و سخت از حملات ویروسی، منجر به بروز مشکل و از کار افتادگی عملکرد دیجیتالی گردد. روزانه صدها هزار تهدید جدید گسترش می یابد، از این رو یک سیستم دفاعی به منظور برقراری محافظت از داده ها، بسیار مهم و حیاتی می باشد. یکی از مشهودترین مزایای فایروال ها، قابلیت کنترل و نظارت بر نقاط ورودی سیستم ها جهت جلوگیری از حملات ویروسی می باشد. هزینه خسارات ناشی از حملات ویروسی بسته به نوع آن ویروس ، معمولا بسیار بالا خواهد بود.

  • Prevents Hacking  (جلوگیری از هک شدن)

متاسفانه با پیشرفت روند مشاغل به سمت دیجیتالی شدن، شاهد فعالیت بیشتر مهاجمان و هکرها می باشیم. از طرفی با افزایش ، فایروال ها اهمیت فوق العاده ای پیدا می کنند، زیرا فایروال ها قادر هستند به بهترین شکل ممکن مانع از دسترسی های غیرمجاز به داده ها، ایمیل ها، سیستم ها و غیره گردند. حتی می توان گفت یک فایروال (firewall) می تواند فعالیت های هکرها را به طور کامل مسدود نموده و یا مانع آن ها در انتخاب یک هدف در دسترس تر گردد.

  • Stops Spyware (متوقف ساختن جاسوس افزارها)

در این دنیای داده محور، بزرگ ترین مزیت مورد نیاز، متوقف ساختن جاسوس افزارها (spyware) می باشد تا  امکان دسترسی به سیستم ها را مسدود نمایند. با پیچیده تر شدن و غیر قابل نفوذتر شدن سیستم ها، نقاط ورودی برای مجرمان سایبری به منظور دسترسی به داده ها نیز افزایش می یابد. یکی از رایج ترین روش هایی که افراد غیر مجاز به منظور دسترسی به داده ها استفاده می کنند، به کارگیری spywareها (جاسوس افزار) و malwareها (بدافزارها) می باشد. به طور کلی این نرم افزارهای مخرب با هدف ورود به سیستم سازمان ها، کنترل رایانه ها و همچنین سرقت داده ها طراحی شده اند. لازم به یادآوری است که فایروال ها در مسدود کردن این نرم افزارهای مخرب، کمک شایانی می نماید.

  • Promotes Privacy  (حفظ حریم خصوصی)

یکی از مزایای اساسی استفاده از فایروال ها، حفظ حریم خصوصی می باشد. هر سازمانی با کمک فایروال قادر به ایمن نگه داشتن داده های خود و مشتریان و در نتیجه جلب اعتماد آن ها می باشد. بدیهی است تا زمانی که روش های بسیاری برای جلوگیری از نفوذ در دسترس می باشد، از دست دادن داده ها یک سهل انگاری بزرگ به شمار می رود. به علاوه، از سیستم های به روز data-protection می توان به عنوان یک مزیت رقابتی در فروش برای مشتریان استفاده کرد. از این مزیت بزرگ می توان در راستای افزایش داده های مهم و حیاتی استفاده نمود.

 معایب فایروال های نسل اولیه

متاسفانه راه حل های سنتی دارای محدودیت ها و اشکالاتی بودند. این امکان وجود دارد که این ایرادات و اشکالات فایروال های سنتی را به خطر بیاندازند و همچنین باعث بروز مشکلاتی در منابع امنیت سازمانی  می گردند. اگرچه در اکثر مواقع بودن فایروال های سنتی بهتر از نبودن آن ها است، ولی باید مواردی مانند فشار وارده بر تیم IT، سرعت شبکه و بودجه امنیت دیجیتال را نیز محاسبه نمود.

  • Application Awareness Limitations  یا محدودیت های آگاهی از برنامه ها

یکی از معایب فایروال های ابتدایی این است که قدرت پردازش و بازرسی دقیق را نسبت به NGFW  در استفاده از برنامه ها  (application)وجود ندارد. لازم به ذکر است NGFW این امکان را به کاربران می دهد که برنامه های در حال استفاده در شبکه را مشاهده نمایند و همچنین امکان کنترل آن برنامه ها و محدود کردن استفاده از آن ها را نیز فراهم می کند. اما انعطاف پذیری در کنترل برنامه ها توسط فایروال های سنتی امکان پذیر نمی باشد.

  •  Issues with Network Speed ( مشکلات مربوط به سرعت شبکه)

بسیاری از فایروال های ابتدایی در بخش   دارای محدودیت های فراوانی هستند که این امر منجر به افزایش ترافیک و در نهایت پایین آمدن سرعت شبکه و همچنین افزایش هزینه ها خواهد شد. در ضمن برای عملیاتی که نیاز به مقیاس پذیری دارند، Policy ها و پروتکل های امنیتی دیگری اضافه می شود که این امر را نمی توان ایده آل دانست.

·

  • Logistical Drawbacks  (ایرادات لجستیکی)

بسیاری از فایروال های سنتی قادر نیستند خود را با بخش های در حال تغییر سیستم و عملکردهای سازمانی تطبیق دهند. بنابراین به مدیریت و نگهداری گسترده نیاز دارند و در تلاش هستند که خود را با فضای ابری تطبیق دهند.

به علاوه، مدیریت قوانین و سیاست های اجرا شده در یک شبکه اصلی می تواند خسته کننده باشد و در نتیجه باعث شود به بخش های فناوری اطلاعات فشار وارد شود. این امر باعث به وجود آمدن راه هایی جهت نفوذ و همچنین محدودیت های عملکردی می گردد.

  •  Lack of Evolution Capabilities  یا عدم توانایی در تکامل

چشم اندازهای امنیتی همواره با ظهور تهدیدات جدید در حال تغییر است. تقریبا غیر ممکن است که بتوان بدون ایجاد تغییرات و اعمال محدودیت های سنگین بر روی توانایی های تیم یا بیزینس، به ایجاد محافظت موثر دست یافت. از طرفی نصب مجدد برنامه های محافظتی جدید در هر سیستم، علاوه بر این که هزینه بالایی دارد، وقت گیر است و همچنین با  سیستم های محافظتی منسوخ و ناقص خود، فرصت هایی را برای آسیب پذیری ایجاد می کند.

 

 

ارتودنسی نی نی سایت

ارتودنسی به عنوان یکی از عمل‌های زیبایی دندان بوده که نقش مهمی در زیبایی چهره و خنده‌های شما ایفا می‌کند. بر این اساس لازم است برای انجام ارتودنسی با مراجعه به یک دندان‌پزشک مجرب اقدام به این کار نمایید. در این مقاله قصد داریم به بررسی ارتودنسی نی نی سایت بپردازیم.

ارتودنسی دندان چیست؟

ارتودنسی دندان را می‌توان نوعی درمان دانست که در دندانپزشکی رایج است. در این درمان معمولاً به‌وسیله یک سیم که به دندان‌ها متصل می‌شود مشکلات و ناهنجاری‌های دندان‌ها صاف شده و تمام آنها به حالت یکدست شده در می‌آیند.

به طور کلی در درمان ارتودنسی معمولاً یک سیم فلزی درون دهان و روی دندان‌ها قرار گرفته تا به مرور زمان دندان‌ها صاف و یکدست شوند. لازم است بدانید که درمان ارتودنسی توسط وسایل مختلفی انجام می‌شود که در اینجا به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهد شد. اگر قصد انجام ارتودنسی و ایمپلنت را دارید ، لینک زیر می تواند برای شما مفید باشد.

اول ایمپلنت یا ارتودنسی

براکت؛ این نوع ارتودنسی که رایج‌ترین نوع آن می‌باشد به‌وسیله سیم‌کشی و نگین‌های براکت به دندان‌ها چسبیده شده و به نوعی در نقش دستگیره عمل خواهند کرد. انواع مختلف براکت به صورت فلزی، سرامیکی و پشت دندانی تولید می‌شوند.

اینویزیلاین؛ این نوع ارتودنسی نیز همانند سایر انواع آن بوده و دندان‌ها را به جایگاه مناسب‌تری هدایت خواهد کرد. این نوع ارتودنسی از جنس پلاستیک شفاف بوده تا در هنگام استفاده در دهان کاملاً نامشخص بماند.

هدگیر؛ این وسیله نیز بیشتر در گذشته مورد استفاده قرار داشته است و وسیله‌ای بوده که روی سر افراد قرار می‌گرفته و از جلو نیز بوسیله یک حلقه فلزی دور دندان‌های آسیاب انداخته می‌شده است.

بایت پلیت؛ این نوع از ارتودنسی نیز برای حل مشکلات فک مورد استفاده قرار می‌گیرد، به این صورت که در هنگام بسته شدن دهان اجازه نمی‌دهد دهان بیش از حد باز شود.

فنر الاستیک؛ این وسیله نیز نوعی فنر فلزی بوده که به براکت دندان‌های آسیاب بالا و پایین متصل شده تا انحراف آنها را اصلاح کند.

هربست؛ این وسیله نیز معمولاً در زمان رشد اسکلتی در کودکان و نوجوانان مورد استفاده قرار خواهد گرفت و به اصلاح تناسب بین دندان‌های بالا و پایین کمک فراوانی خواهد کرد.

مراحل ارتودنسی دندان

همان طور که در بالا اشاره شد، ارتودنسی دندان یکی از روش‌های بسیار مهم برای درمان انحراف دندان‌ها بوده و سبب صاف شدن دندان‌ها و ایجاد ترکیب زیبا و شکیل در آنها خواهد شد. مراحل ارتودنسی دندان معمولاً به یک صورت انجام می‌شود، اما در افراد مختلف و با توجه به جنس دندان و تعداد آن‌ها و میزان بهم ریختگی فرم دندان‌ها متفاوت‌تر خواهد بود. در اینجا به صورت اجمالی به مراحل ارتودنسی دندان اشاره خواهد شد.

در اولین مرحله دندان‌پزشک دندان‌های شما را مورد معاینه قرار داده و در صورت نیاز با انجام عکس‌برداری مشکل دندان‌های شما را مشخص نموده پس شیوه درمان و هزینه‌های آن را هم برای شما توضیح خواهد داد.

در مرحله بعد نیاز است تا وضعیت دندان‌ها و لثه‌های شما نیز مورد بررسی قرار گیرد. در واقع اگر لثه‌های شما دچار عفونت یا تحلیل رفتگی باشند ابتدا لازم است عفونت آنها درمان شده و سپس اقدام به ارتودنسی دندان نمایید. همچنین اگر دندان پوسیده‌ای داشته باشید نیز ابتدا باید آن را درمان نمایید.

ارتودنسی در چند جلسه انجام می شود؟

بعد از همه اینها لازم است بر اساس نوع ارتودنسی و جنس دندان‌های شما عمل درمان و سیم‌کشی را آغاز نماید.

ابتدا متخصص ارتودنسی نگین براکت را به چسب مخصوصی آغشته کرده و سپس از همان چسب به سطح دندان مالیده می شود. پس از آن نیز نگین براکت را روی دندان می‌چسباند. اگر نوع چسب از موادی باشد که حساس به نور هستند، متخصص ارتودنسی با تاباندن نور مخصوصی چسب را سخت‌تر می‌کند. این کار برای تک‌تک دندان‌ها انجام می‌شود. سپس بند ارتودنسی که یک حلقه فلزی پهن می‌باشد، دور دندان آسیاب بزرگ عقب دهان قرار گرفته و به دندان چسبانده می‌شود. لازم به ذکر است که سیم ارتودنسی به یک حلقه وصل می شود و سپس به دانه‌دانه نگین‌های براکت نیز متصل خواهد شد. اتصال این سیم معمولا از طریق شیاری صورت می‌گیرد که در نگین براکت قرار دارد.

زمان ارتودنسی چقدر است؟

همان طور که می‌دانید برای هر نوع درمان پزشکی نیاز به طی مدت زمان خاصی است. ارتودنسی نیز یکی از درمان‌هایی بوده که طول مدت آن با توجه به عوامل متعددی تعیین می‌شود. برای مثال طول مدت درمان ارتودنسی با براکت به طور میانگین یک تا دو سال می‌باشد، با این وجود به هر میزانی که عمل ارتودنسی پیچیده‌تر باشد و یا به میزانی که دندان‌های شما از انحراف بالاتری برخوردار باشند، طول درمان نیز احتمالاً بیشتر خواهد شد. از سوی دیگر در صورتی که در زمان کودکی عمل ارتودنسی پیشگیرانه یا همان مقدماتی انجام شده باشد، درمان آن در بزرگسالی هم سریعتر و هم با موفقیت بیشتری انجام می‌شود.

مراقبت از ارتودنسی

لازم به ذکر است برای جلوگیری از شکستن یا خم شدن براکت نیز لازم است مراقبت بیشتری نسبت به مصرف خوراکی‌های سفت‌وسخت داشته باشید. مثلاً خوراکی‌هایی سفت مثل ته دیگ، هویج، سیب درختی، کلم بروکلی و غیر ممکن است باعث شکسته شدن یا کنده شدن براکت از دندان شده و یا موجب خم نمودن سیم ارتودنسی شوند. از سوی دیگر سعی کنید تا جای ممکن از جویدن برخی خوراکی‌های چسبناک که به دندان می چسبند مانند: آدامس، پاستیل، تافی و کارامل و از این قبیل خوراکی‌ها در تمام دوران ارتودنسی پرهیز نمایید و مراقبت های ارتودنسی را به خوبی انجام دهید. البته اگر از الانیر استفاده کرده اید می توانید آن را درآورید و سپس اقدام به خوردن کنید.

در صورتی که متوجه جدا شدن براکت از دندان تان شدید، بهتر است پیش از هر گونه اقدامی خونسردی خود را حفظ نموده، سپس وضعیت را بررسی کرده و ببینید آیا سیم ارتودنسی هنوز به نگین براکت وصل است یا از آن جدا شده است. در صورتی که سیم هنوز اتصال داشته باشد می‌توانید موقتاً با کمی موم ارتودنسی، نگین براکت را به دندان خود بچسبانید و در اسرع وقت به پزشک حود مراجعه و با استفاده از چسب مخصوص آن را بچسبانید.